.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرقت‌های سریالی دزدان مسافر با کلاه گیس و گریم در رشت
چهار سارق حرفه‌ای برای اینکه ردی از خودشان به جا نگذارند، هنگام سرقت از کلاه گیس‌وگریم استفاده می‌کردند. مته‌مان با دستبرد به ۴۰ آپارتمان در شهرستان رشت، بیش از ۸۰۰ میلیون تومان پول و طلا دزدیدند.
سرقت‌های سریالی دزدان مسافر با کلاه گیس و گریم در رشت

سرقت‌های اعضای این باند از یک ماه پیش شروع شد. اواسط اردیبهشت ماه بود که کارآگاهان پلیس آگاهی استان گیلان با شکایت چند مالباخته، در جریان سرقت‌های سریالی از آپارتمان‌ها قرار گرفتند. مالباخته‌ها مدعی بودند هنگامی که برای رفتن به میهمانی شبانه یا مسافرت خانه‌ خود را ترک کرده بودند، دزدان وارد آنجا شده و تمامی پول‌ها و طلاهای موجود در خانه را به سرقت برده‌اند. با افزایش شکایت، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان مأمور حل معمای دستبرد به آپارتمان‌ها شدند.


تیم تحقیق در بررسی‌های اولیه به این نتیجه دست یافت که دزدان در همه سرقت‌ها از یک شگرد استفاده کرده‌اند. آن‌ها بعد از اطمینان یافتن از خالی بودن آپارتمان‌ها از طریق بالکن وارد خانه‌ها شده و نقشه سرقت را عملی کرده بودند. از سوی دیگر تحقیقات نشان می‌داد که در همه این سرقت‌ها، فقط پول و طلا دزدیده شده بود و این یعنی تمامی سرقت‌ها
از سوی یک باند صورت گرفته‌است. با این اطلاعات، مأموران به تحقیق از ساکنان محل‌هایی پرداختند که سرقت‌ها در آنجا صورت گرفته بود تا شاید بتوانند ردی از دزدان به دست آورند.

خودروهای مدل بالا

وجود دو خودروی پژو پرشیا و پژو ۲۰۶، تنها نقطه مشترکی بود که در بسیاری از سرقت‌ها وجود داشت. مأموران متوجه شدند که قبل از دستبرد به آپارتمان‌ها، همسایه‌ها دو خودروی مدل بالا با پلاک تهران را دیده بودند که در محل سرقت پارک شده بودند. از آنجا که احتمال داشت این دو خودرو متعلق به سارقان باشند، مأموران بررسی‌های خود را ادامه دادند و مشخصات کاملی از این دو خودرو به‌دست آوردند. با استعلام این مشخصات، مأموران به نخستین سرنخ‌ از دو نفر از سارقان دست یافتند و متوجه شدند که آن‌ها از استان دیگری برای سرقت راهی گیلان شده‌اند.

جست‌وجو در شش استان

کارآگاهان برای دستگیری اعضای باند سرقت، بررسی‌های خود را در شش استان ادامه دادند. آن‌ها در این مرحله از تحقیقات متوجه شدند که سارقان چهار جوان ۱۸ تا ۲۲ ساله هستند که هر بار بعد از سفر به گیلان، چند روزی را به سرقت از آپارتمان‌ها می‌پردازند و پس از آن راهی محل زندگیشان می‌شوند تا طلاهای مسروقه را بفروشند. کارآگاهان وقتی رد دزدان را گرفتند، دریافتند که آن‌ها دوباره برای سرقت راهی شهرستان رشت شده‌اند و قرار است به‌زودی به چند آپارتمان دستبرد بزنند.

عکس دزدان و مشخصات خودروهای آن‌ها در اختیار تمامی تیم‌های گشتی پلیس قرار داده شد و جست‌وجوی کوچه به کوچه برای یافتن دزدان در دستور کار قرار گرفت. اواخر هفته گذشته، زمانی که یکی از تیم‌های جست‌وجو وارد کوچه‌ای در مرکز شهر شده بود متوجه دو خودروی پرشیا و پژو ۲۰۶ شد که زیر سایه پارک شده بودند و چهار پسر جوان داخل آن‌ها بودند. وقتی معلوم شد هر چهار پسر جوان،‌‌ همان دزدان تحت تعقیب هستند، مأموران در یک عملیات ضربتی، هر چهار متهم را دستگیر کردند.

با کشف تعدادی کلاه گیس و مقداری اموال مسروقه از خودروهای مته‌مان، آن‌ها به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به سرقت از ۴۰آپارتمان اعتراف کردند. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: اعضای این باند همگی اهل یکی از شهرهای غربی کشور هستند که با استفاده از کلاه‌گیس و گریم، چهره خود را تغییر می‌دادند تا هنگام سرقت‌ها ردی از خود باقی نگذارند.

وی ادامه داد: مته‌مان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که تا‌کنون ۸ بار برای سرقت راهی رشت شده و هر بار دست‌کم به چهار یا پنج خانه دستبرد زده‌اند. سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه رقم سرقت‌های این باند حدود ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، تصریح کرد: مته‌مان در هر سرقت فقط پول و طلا می‌دزدیدند و در بازجویی‌ها اعتراف کرده‌اند و با این شگرد به چند خانه در تهران نیز دستبرد زده‌اند. وی با اشاره به دستگیری چند مالخر در این پرونده تأکید کرد: اعضای این باند سابقه کیفری ندارند و به همین دلیل عملیات شناسایی آن‌ها، عملیاتی سخت و پیچیده بود./همشهری آنلاین


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رسول 28 خرداد 1391
تورو خدا ب داد نوشهر برسید. هفته پیش تا حالا 4جا تو نوشهر سرقت شده. پنجشنبه گذشته توی روز روشن خونه مارو خالی کردند. امشب هم خبردار شدم تو خیابان عدالت، یه خونه دیگه رو خالی کردند. این مإموران نیروی انتظامی کجان پس؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.